Wpływ otoczenia na zdjęcia

/
2 Comments













Paulina: 
 Tak jak wspomniałam w pierwszym poście czerń i biel to idealane połączenie dla mnie ponieważ w tych kolorach czuję się najlepiej. Biały T-shirt z cienkimi błękitnymi paseczkami i ulubione czarne jeansy z wysokim stanem jak dla mnie tworzą zestaw idealny. Kolejną rzeczą którą kocham jest drewno i jego zapach, kojarzy mi się ze świeżością i pięknym stylem skandynawskim. Dlatego wybrałam się na zdjęcia do lasu, chciałam aby końcowy efekt był prosty i świeży. Myślę, że duży wpływ na prostotę tych zdjęć miało otoczenie.

Mateusz:
 Dlaczego to jak dobieramy otoczenie czy tło do zdjęć, które chcemy zrobić ma tak ogromny wpływ na finalny efekt? Uważam, że jest to spowodowane tym iż większość z nas jest na tyle ciekawa świata i lubiąca doszukiwać się szczegółów w zwykłych codziennych obrazach, że odpowiednio dobrane tło bardzo podnosi atrakcyjność fotografii. Otoczenie przedstawione na drugim planie ma ogromne znaczenie dla całej kompozycji uchwyconego obrazu, ponieważ to ono sprawia w jaki sposób postrzegamy osobę przedstawioną na zdjęciu.
 Prosty przykład: jeżeli widzimy zdjęcie zrobione pewnej osobie na ciemnym lub czarnym tle, nasz mózg automatycznie odbiera tę osobę jako smutną czy mające pewne problemy w swoim życiu. Analogicznie dzieje się z osobami przedstawionymi na jasnym lub białym tle. Odbieramy wtedy podświadome sygnały, że przedstawiona osoba nie boryka się z żadnymi problemami, a większość spraw w jej życiu jest jasna, podobnie jak przedstawione otoczenie na zdjęciu. Kolokwialnie mówiąc krajobraz złapany przez obiektyw pomimo tego, że jest na drugim planie wprowadza nas w odpowiedni klimat i to przez jego pryzmat odbieramy i poddajemy ocenie ujrzaną fotografię.
 Nawiasem mówiąc powyższe zdjęcia Pauliny są bardzo dobre. Czy to zasługa tego, że są przedstawione na tle lasu? Co myślisz o takim połączeniu i jak odbierasz widziany obraz? Pierwsze odczucie, które przyszło mi na myśl, gdy miałem przyjemność obejrzeć te zdjęcia to ŚWIEŻOŚĆ i KONSEKWENCJA.
 Dlaczego świeżość? Ponieważ z tym kojarzy mi się las, to moje wspomnienie z dzieciństwa z okresu w którym rodzina zabierała mnie na tzw. grzybobrania. Pamiętam, że pierwsze co czułem w momencie wejścia do lasu to rześki wiatr i świeżość, którą czuję widząc powyższe fotografie.
 Dlaczego konsekwencja? Ponieważ zdjęcia nawiązują do tematu poprzedniego posta - White & Black. Należy zwrócić uwagę na to jak idealnie i w jak praktyczny sposób Paulina potwierdziła swoje założenia na temat połączenia obu tych barw. Moim zdaniem zdjęcia wyglądają bardzo dobrze na odpowiednio i świeżo dobranym tle co daje interesujący efekt końcowy.
A co ty myślisz na ten temat?


T-shirt ZARA
Jeansy ZARA
  Okulary Mango
      Buty Calvin Klein 
Zegarek Fossil

Zdjęcia: Paulina Skorupa
Tekst: Paulina Skorupa, Mateusz Pietras


You may also like

2 komentarze :

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Blog Archive